Om een beetje inzicht te krijgen in het effect van zoekwoorden, gebruik je het Hulpprogramma van Google Adwords. Nadat je hier een zoekwoord hebt ingegeven, zie je direct wat het bijbehorende zoekvolume is. Terwijl je meteen ook een lijst van alternatieve zoekwoorden krijgt voorgeschoteld. Maar neem eens even de moeite om nog wat dieper in dit programma te duiken. Doe alsof je via Google Adwords wilt adverteren en meld je aan met de zoekwoorden die je zojuist hebt ingetikt. Kies voor Standaardversie, geef aan op welke landen je jezelf wilt richten en stel een AdWords advertentie op. Klik op doorgaan en voeg eventueel nog enkele gesuggereerde zoekwoorden toe. Klik nogmaals op doorgaan en klik daarna op de "Verkeersschatter". Nu zie je direct wat 'n zoekwoord-klik je als adverteerder ongeveer zou kosten. Bovendien kun je afleiden welke zoekwoorden de meeste kliks opleveren en wat je ongeveer aan tegemoet kunt zien wanneer een bezoeker op een AdWords advertentie klikt waarin dit zoekwoord voorkomt. Lijkt me geen goed idee dat je dit nu als leidraad voor je content gaat gebruiken. Maar toch... het is verrot handig om te weten welke zoekwoorden méér rendement opleveren.
Je bent nu hier: Home > geld verdienen > De meest rendabele zoekwoorden.
zondag 10 december 2006
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten