My Test Lab: 4-jan-2007

donderdag 4 januari 2007

Link preview: extra service voor je bezoekers

Ik liep er bij toeval tegenaan: Snap Preview Anywhere. Zodra je bezoekers hun cursor op een text-link plaatsen, verschijnt er een popup met een screendump van de site waar je naar linkt. Zo krijgen ze direct de indruk of het de moeite waard is om door te klikken. Wél oppassen dat je op deze manier je bezoekers niet meteen weer kwijt raakt natuurlijk. Bij wijze van test heb ik Snap Preview maar eens aan mijn blog toegevoegd (paar regeltjes code, that's all). Tegelijk vraag ik me af of deze extra service wel door iedereen wordt gewaardeerd. Kan me ook voorstellen dat het in sommige gevallen onnodige irritatie oproept.Ik stel het op prijs als je me even laten weten wat je er van vindt.

Lees verder...

Corporate Blogging met realiteitszin

Technorati brengt aardig in kaart hoe 'hot' Corporate Blogging nu werkelijk is. Nou ja, afgemeten dan aan het aantal blogpublicaties. Alles bij elkaar blijkt de belangstelling voor dit onderwerp redelijk stabiel en zeker niet overdreven hoog. Dit in tegenstelling tot wat een aantal guru's de wereld wil doen geloven.

Voor die bedrijven en instellingen die serieus overwegen om een Corporate Blog te starten, vond ik trouwens een verhelderende powerpointpresentatie van Charlene Li van Forrester Research. Zij zet, naar mijn (altijd bescheiden) mening, heel duidelijk uiteen hoe je de Return On Investment van een Corporate Blog kunt berekenen. Deze 'must read' is nu bij Forrester te downladen. Een kleine waarschuwing: dit praktisch stukje leesvoer is minder geschikt voor Nederlandse managers met koudwatervrees.

Lees verder...