My Test Lab: Basis principes van blog-schrijven

zondag 3 december 2006

Basis principes van blog-schrijven

Bij het schrijven voor een blog moet je niet alleen rekening houden met je lezers. Maar zeker óók met search engines. Zelf ben ik nog zoekende naar een goede vorm en stijl. Aan de ene kant wil je prettig leesbaar schrijven, prikkelende kopregels gebruiken en je teksten compact houden. Maar aan de andere kant ben je met het oog op de zoekmachines gedwongen om berekenend en efficiënt te werk te gaan. Kortom: ik ben er nog niet uit. Maar ik laat me graag inspireren door artikelen als 10 tips voor het schrijven van blogposts, hoe schrijf je een beter weblog en een goede blog writing stijl. Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal een kwestie van trial and error. Stap voor stap probeer ik mijn weg te vinden in het blogschrijven. In de overtuiging dat het succes van een blog staat of valt met de inhoud. Aan de hand van diverse postings die ik hier publiceer en achteraf analyseer, hoop ik je binnenkort als 'ervaringsdeskundige' :-) wat praktijktips aan de hand te doen.

0 reacties: