My Test Lab: Test: méér verdienen met zoekwoorden

zondag 10 december 2006

Test: méér verdienen met zoekwoorden

In één van mijn vorige postings heb ik uitgelegd hoe je er achter komt hoeveel kliks een bepaald zoekwoord op kan leveren. En wat een adverteerder ongeveer neertelt voor een klik op zijn AdWords advertentie waarin dit zoekwoord is verwerkt (de resultaten kunnen overigens per dag verschillen). Na zelf wat experimenteern kwam ik er bijvoorbeeld achter dat er voor het zoekwoord "php blog software" relatief flink wat méér wordt betaald. Bij wijze van test schreef ik daarom een artikeltje rond dit zoekwoord. Inhoudelijk stelt het niks voor (het is slechts een test), maar wat ik hiermee probeer uit te vogelen is:

1. Krijg ik nu ook AdWords advertenties met "php blog software" op mijn blog?

2. Krijg ik nu ook een x-aantal kliks, specifiek op "php blog software"?

3. Hoeveel bezoekers klikken nu door op de bewuste AdWords advertentie(s)?

4. Levert het me inderdaad een hoge vergoeding per advertentie-klik op?

De tijd zal het leren. Zodra ik meer inzage heb, doe ik er uiteraard verslag van op dit blog.

0 reacties: