Ook het bedrijfsleven moet er aan geloven. Een beetje bedrijf begint zijn eigen blog. Want dat is dé ideale manier om jezelf continu onder de aandacht te brengen van klanten en prospects. Veel goedkoper dan een miljoenen verslindende reclamecampagne. En natuurlijk veel beter meetbaar en veel effectiever. Yeah, dream on! Bezint eer ge begint. Hierbij 10 goede redenen om er niet aan te beginnen:
- Onvoldoende ideeën voor dagelijks nieuwe content
- Gebrek aan tijd om het blog te onderhouden
- Gemis aan kennis van weblogtechniek
- Gebrek aan specifieke schrijfvaardigheid
- Te weinig draagvlak binnen de organisatie
- Hoog afbreukrisico door kritische comments
- Geen geduld, te snel op véél bezoekers rekenen
- Gebrek aan goede follow up mogelijkheden
- Geen synergie met offline communicatie
- Onvoldoende budget om het goed te doen
Okay, er zijn redenen genoeg om wél werk te maken van een bedrijfsblog. Maar zolang bovenstaande barrières niet zijn weggenomen, is elke poging kansloos. Meer lezen over bedrijfsbloggen? Kijk op Diva Marketing Blog.
0 reacties:
Een reactie posten