My Test Lab: AdWords: verhoog je rendement tot wel 1000%!

dinsdag 19 december 2006

AdWords: verhoog je rendement tot wel 1000%!

Kun je door de juiste zoekwoorden in je postings op te nemen, méér geld verdienen aan Google Adwords? Het was één van de vragen die ik me onlangs stelde. Om dat uit te vogelen deed ik een test met een stukje over PHP blog software. Hoewel het eigenljk nog veel te vroeg is om de balans op te maken, kreeg ik vandaag een voorlopige bevestiging van mijn vermoeden. Want één AdWords klik leverde me zojuist het allerhoogste bedrag op in mijn prille bloggerhistorie! Daar waar ik al helemaal happy was met een paar stuivers, boekte ik nu een resultaat dat honderden procenten hoger lag! Okay, het blijft natuurlijk allemaal kruimelwerk. Maar toch...

Als je een serieuze poging wilt wagen om geld te verdienen met je blog, lijkt het wel degelijk de moeite waard om vooraf zorgvuldig je woorden te kiezen. Analyseer via het Hulpprogramma van Google Adwords eerst wat ze ongeveer opleveren. En componeer vervolgens met gebruik van de meest rendabele trefwoorden een helder stuk tekst. Google zorgt er dan automatisch voor dat je tekst wordt omgegeven door contentgerelateerde AdWords advertenties met een substantieel hoger rendement per click.

Wél is het van belang dat je écht, kwalitatief goede content produceert. Je kunt natuurlijk hele oppervlakkige tekstjes rond één of meer zoekwoorden schrijven. Maar dat leidt alleen tot teleurgestelde bezoekers. Neem liever de tijd om je stevig in het onderwerp te verdiepen en gedegen postings af te leveren waar mensen serieus wat aan hebben. Dat komt het rendement alleen maar ten goede.

Overigens lijkt het me nog een hele opgave om élke keer weer zoveel voorwerk te verrichten. Het gaat behoorlijk ten koste van je spontaniteit. Het schrijven van een posting wordt op deze manier meer een soort puzzelen met woorden. Je moet er van houden. Maar zo te zien is de beloning er wel naar. Denk nou niet dat ik vanaf nu alleen nog maar op zoekwoorden ga schrijven. Daar heb ik het geduld en de discipline helemaal niet voor. Wel zal ik te zijner tijd nog eens op deze test terugkomen als ik wat meer bezoekers trek en ik de resultaten in een wat breder perspectief kan plaatsen.

0 reacties: