My Test Lab: Ga de dialoog met je lezers aan

vrijdag 29 december 2006

Ga de dialoog met je lezers aan

Ik zal het maar eerlijk bekennen. De start van My Test Lab was een redelijk impulsieve. Voordat je aan een blog begint, kun je maar beter eerst een gedegen plan opstellen. Eén van de fouten die ik maakte was dat ik bezoekers meteen de mogelijkheid bood om op mijn postings te reageren. Da's dom. Want zeker in het begin reageert er geen hond. En als je al een tijdje bezig bent en er is nog niemand die een comment heeft geplaatst, dan maakt dat toch een sneue indruk. Slimmer is om de comments in eerste instantie uit te schakelen en eerst een stevig publiek op te bouwen. Maar á la... inmiddels druppelt er heel af en toe een reactie binnen. Hoog tijd dus om dat voor iedereen wat méér zichtbaar te maken...

Comments kunnen heel waardevol zijn. Ze geven je een goede indruk van wat er onder je lezers leeft. Soms betekenen ze een nuttige aanvulling op je eigen postings. Bovendien kan het boeiende discussies opleveren tussen diverse bezoekers onderling. Normaal zijn de comments alleen terug te vinden onder de specifieke postings waarop wordt gereageerd. Maar met hulp van Hoctro's Place heb ik de "recent comments hack" aan mijn blog toegevoegd. Voortaan zie je direct in de rechterkolom van My Test Lab een overzicht van de allerlaatste comments.

Voel je vrij om je in de lopende discussies te mengen en zelf een duit in het zakje te doen. Ik zal alle comments in ieder geval aandachtig lezen en daar waar ik me geroepen voel kun je zeker een reactie verwachten. Voorlopig gaan alle comments ongecensureerd meteen door. Zodra ik misbruik bespeur door spammerts of snuiters die alleen ter meerdere eer en glorie van zichzelf commentaar geven, ga ik alle comments eerst zelf beoordelen en bekijk ik welke wél en niet gepubliceerd worden.

0 reacties: