My Test Lab: Google Blog Search vs Google

donderdag 7 december 2006

Google Blog Search vs Google

Als test-blogger zoek ik continu naar manieren om My Test Lab bij een zo breed mogelijk publiek onder de aandacht te brengen. Door aan je blog een RSS en/of Atom feed te hangen, maak je het voor info-junks heel makkelijk om je blog-activiteiten te volgen. Helaas blijken blog searchers als Technorati en veel wat daarop lijkt nogal brak. De afgelopen dagen sloeg hier de twijfel toe. Na allerlei mislukte pogingen om My Test Lab ook via Technorati doorzoekbaar te maken, begon ik me toch ernstig af te vragen of er iets mis was met mijn feedinstellingen. Google Blog Search bood snel duidelijkheid. Al mijn postings zijn hier keurig geïndexeerd. Zelfs nieuwe postings zijn al binnen één uurtje via Google Blog Search benaderbaar. Kortom: met mijn feeds is niks mis. Nou zal de snelle werking van Google Blog Search ongetwijfeld iets te maken hebben met het feit dat ik via Blogger Beta (ook van Google) blog. Wat ik alleen niet begrijp is dat Google en Google Blog Search kennelijk twee totaal gescheiden werelden zijn. Als volslagen leek met nulkommanul benul van zoektechnieken, denk ik dat het toch heel eenvoudig moet zijn om beide zoeksystemen aan elkaar te koppelen. Maar daar waar Google Blog Search alle postings 'up to date' in kaart brengt, hobbelt het grote Google enkele dagen achter de feiten aan. Why? Iemand enig idee? Ook al is het misschien een oneerlijke test, Google Blog Search komt voor mij als glansrijk winnaar uit de bus.

0 reacties: