My Test Lab: Ik vind je geweldig, hoe vind je mij?

woensdag 6 december 2006

Ik vind je geweldig, hoe vind je mij?

Een comment toevoegen aan een blog van een ander, is soms een goede manier om je eigen blog in de schijnwerpers te plaatsen. In de meeste gevallen kun je bij de comments de url van je eigen blog achterlaten. Wat door andere comment-lezers wordt opgevat als een uitnodiging om een bezoek aan je blog te brengen. Bijkomend voordeel: comments worden bij de indexering door zoekmachines vaak meegenomen. Dat kan de vindbaarheid van je blog ten goede komen en zelfs leiden tot een hogere ranking in de zoekresultaten. Zelf heb ik het niet zo op dit soort trucs met een hoog "ik vind je geweldig, hoe vind je mij" gehalte. Maar vooruit... om de bezoekersaantallen een beetje op te krikken, kan een beetje opportunisme geen kwaad. Waar moet je op letten:

1. Voeg comments toe aan blogs met een hoge PageRank

2. Zorg dat jij liefst als eerste een comment levert

3. Hou je comment kort en zakelijk; val niet uit de toon

4. Eén comment per blog is genoeg; ga niet spammen

5. Bedenk dat comments meestal eerst worden gecontroleerd en...

6. Realiseer je dat ze je comment zó weer kunnen verwijderen

Kortom: voor de beste resultaten kun je maar beter een beetje subtiel te werk gaan. Pas op dat de vaste club van commentatoren niet over je heen vallen. Want dat doet vaak meer kwaad dan goed.

0 reacties: