My Test Lab: Schrijven voor Google

maandag 4 december 2006

Schrijven voor Google

Ik probeer te ontdekken hoe je als blogger het beste kunt schrijven. Ondanks alle tips die je op verschillende sites tegenkomt, heb ik de succesformule nog niet gevonden. Is ook maar de vraag of die wel écht bestaat. Resultaatgericht bloggen lijkt veel meer op puzzelen met woorden dan op zomaar een stukje in elkaar flansen. Als experiment heb ik hieronder twee artikeltjes gepost. Inhoudelijk zijn ze vrijwel hetzelfde. Maar de grote vraag is welk artikel me straks de meeste bezoekers oplevert? Overigens is dat maar één aspect van het blogschrijven. Er is ook nog zoiets als lekker leesbaar schrijven voor échte mensen in plaats van zoekrobots. Daar is het me nu dus even niet om te doen. Over enige tijd zal ik aan de hand van de bezoekersstatistieken verslag doen welk artikel het beste scoort.

0 reacties: