My Test Lab: De waanzin van het digitale tijdperk..

woensdag 3 januari 2007

De waanzin van het digitale tijdperk..

Nog even terugblikkend op de feestdagen... Ik heb al niet zo heel veel met al die goedbedoelde kerstgroeten en nieuwjaarswensen. Maar waar ik dus écht van gruwel zijn de kille en onpersoonlijke digitale varianten op deze traditie. Helemaal erg wordt het als de afzender zijn hartverwarmende woorden vooraf laat gaan door een complete manual "How to read my Christmas Wishes". Hieronder even een fraai staaltje dat in mijn mailbox plofte...

Geachte heer/mevrouw,

Graag verwijs ik u naar de bijlage voor de kerst– en nieuwjaarswens van de heer X.

De kerstwens is een Flash-movie (SWF). Om deze te kunnen bekijken op uw pc dient u een flashplayer te hebben geïnstalleerd. Deze is op vrijwel alle computers standaard aanwezig. U kunt een Flash-movie afspelen in uw internetbrowser (Internet Explorer, FireFox, Opera, Netscape, etc)
Om de bijlage (op een Windows pc) te bekijken dient u de volgende stappen te volgen:

- plaats de cursor op de bijlage

- klik rechts

- kies ‘openen’

- kies nogmaals ‘openen’

- kies ‘programma in een lijst selecteren’

- kies ‘internet explorer’ of de naam van een andere internetbrowser die u geïnstalleerd heeft.

- Mocht u problemen hebben met het openen van het bestand kunt u de kerstwens ook bekijken op: www.xyzabc.nl

Hallo, ben je er nog!? Soms, héél even maar, verlang ik weer naar die goeie ouwe tijd.

0 reacties: