My Test Lab: Adsense integratie: wél in Firefox niet in IE?

dinsdag 2 januari 2007

Adsense integratie: wél in Firefox niet in IE?

Hoe kun je AdSense nu een beetje leuk integereren in je postings? Ik dacht het antwoord gevonden te hebben op Blogging Secret. En verdomd, na wat gehannes met code zag dat er veelbelovend uit. Tenminste in Firefox. Maar in IE en Opera zie ik die AdSense dus mooi niet meer terug. Wellicht een zegen voor mijn lezers. Alleen had ik er nu juist véél geloof in dat deze methode de clickratio aardig zou opschroeven. Dus daar moet ik toch nog eens verder op studeren. Tips zijn van harte welkom. Gebruik je IE of Opera, dan kijk je misschien wat vreemd aan tegen mijn voorgaande posting. So be it. En gebruik je Firefox dan ziet dit berichtje er wellicht wat wonderlijk uit doordat ik er een screendumpje bij heb geplaatst. Tja, het is My Test Lab moet je maar denken.

2 reacties:

Anoniem zei

Beste R,

Allereerst wil ik je wijzen op een kleine fout in deze post. Het is namelijk niet Google Adwords wat je op de site plaatst maar Google Adsense.

Via Adwords kun je advertenties plaatsen en Adsense is het publisher netwerk.

Verder heb ik op mijn eigen website: www.karelgeenen.nl ook het één en ander getest.

Vooral de header bovenaan (met die plaatjes erboven) werkt bijzonder goed. Wel moet je hiermee oppassen. Wanneer de plaatjes teveel met het product te maken hebben is dit tegen de regels van Google. Maar zolang je dit slim toepast zal het je ctr aanzienlijk verhogen.!

Leuke blog by the way!

Karel

R zei

Je hebt helemaal gelijk. AdWords moet in dit verband AdSense zijn. Dus dat heb ik meteen maar even aangepast. Dank ook voor de tip hoe je beter kunt scoren met AdSense. Ik neem direct van je aan dat zo'n oplossing werkt. Ben (zoals je ongetwijfeld kunt zien) alleen nog niet zo handig in het aanpassen van de layout binnen de html-template van Blogger. Hoop wat dat betreft ooit nog eens een paar stevige punten op de "i" te kunnen zetten. Maar hartstikke fijn om eens een keer wat inhoudelijk commentaar te horen.